Algemene voorwaarden

Al onze prijzen zijn inclusief BTW (21%)

Levering na ontvangen betaling

Wij gaan over tot verwerking van jouw bestelling als particulier nadat de betaling ontvangen is. Educratief heeft alle producten die op voorraad staan in de webshop daadwerkelijk op voorraad. Niets is vervelender dan bestellen en lang moeten wachten. Ga uit van levering binnen 1 tot 2 werkdagen. Mocht je een artikel (bij)bestellen dat wij in nabestelling hebben dan moet je rekenen op levering binnen 5 tot 10 werkdagen.

Levering op rekening

Scholen, instellingen en zorgprofessionals kunnen kiezen voor betaling achteraf. Op rekening betalen gaat heel eenvoudig. Na het invullen van de naam van de school of instelling komt er een extra optie op het afrekenscherm namelijk de optie Op Rekening. Kies je bij het afrekenen voor deze optie dan krijg je van ons 21 dagen de tijd om de factuur te betalen. Je ontvangt een factuur als bijlage bij de mail van de bestelbevestiging. Bij het leveren op rekening is het wel een voorwaarde dat de bestelling wordt verzonden naar het officiële adres van de school/instelling of je bedrijf. Bij twijfel nemen wij contact met je op.

BTW-vrij leveren

Wil je dat wij een levering BTW-vrij leveren? Geef dit even aan bij de opmerkingen die je kunt ingeven tijdens het bestellen op het afrekenformulier. Geef daarbij ook je BTW-nummer in. Wij passen dan de, automatisch aangemaakte, factuur aan en sturen je een nieuwe BTW-vrije factuur na het mailadres dat je hebt ingevuld op het afrekenformulier.

Een bestelling wijzigen of ongedaan maken

Je hebt het recht om na het doen van je bestelling de levering te annuleren of te wijzigen. Stuur hiervoor een mailtje naar info@educratief.nl  onder vermelding van je naam en ordernummer en eventuele wijzigingen. Indien het product onderweg is op het moment van annuleren of wijzigen, wordt het product pas vervangen c.q. het geld teruggestort als het artikel weer in het bezit is van Educratief (zie Retouren)

Retourneren

Je moet ons binnen 14 dagen na aankoop, via info@educratief.nl, laten weten als je een artikel wilt retourneren. Doe dat ook want dan krijg je van ons een retournummer en weten wij dat er een retour aankomt. Daarna heb je nog maximaal 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk naar ons terug te sturen. Dit is de zogenaamde zichttermijn of bedenktijd.

Porto kosten voor het retour verzenden komen voor rekening van de klant. Porto kosten voor een eventueel vervangende order neemt Educratief voor haar rekening. Een retour wordt door ons alleen in behandeling genomen wanneer er geen sprake is van waardevermindering. Met andere woorden: het artikel moet weer door ons verkocht kunnen worden. Het artikel dient onbeschadigd in de originele verpakking en degelijk verpakt weer bij ons aangeleverd te worden. Onze boeken/leerlijnen en cd’s/dvd’s nemen wij alleen retour indien ze nog in de beschermende folie ingepakt zijn.

Let op: Bij een retourzending ben je altijd zelf verantwoordelijk voor de verzending. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan ben jij dus aansprakelijk. Alleen wanneer je een product aangetekend naar ons verzendt, draag je de verantwoordelijkheid over aan het vervoersbedrijf en ben je niet langer aansprakelijk voor verlies of diefstal.


Bestelbevestiging en verzending

Na je bestelling in onze shop ontvang je een automatische bestelbevestiging. De artikelen zullen zo snel mogelijk na ontvangst van betaling worden verstuurd. Gemiddeld is dit bij verzending binnen Nederland en België 1 tot 2 werkdagen nadat de betaling is bijgeschreven op onze bankrekening.

Je bestelling heb je doorgaans binnen enkele dagen binnen. Educratief neemt contact met je op als door omstandigheden de bestelling langer op zich laten wachten. Dit kan bijvoorbeeld doordat een product toch plotseling niet voorradig is, beschadigd in ons magazijn ligt of als het gaat om een artikel in nabestelling. Wij proberen artikelen die in nabestelling zijn toe te voegen aan je totale bestelling. Soms lukt dat omdat een artikel al onderweg is of snel te bestellen en te leveren door onze leverancier. Maar soms ook duurt het wat langer. We houden je dan persoonlijk op de hoogte van de status van je bestelling. Mocht het wachten op een artikel in nabestelling langer dan een week gaan duren sturen wij je bestelling in delen op.

Wij versturen de (brievenbus)pakketten via MyParcel/TNT postzendingen. Nadat wij jouw bestelling bij het Business Point van TNT hebben aangeboden ontvang je automatisch een track&trace code op het mailadres dat je bij ons hebt opgegeven tijdens het bestellen. Zo kun je heel handig je bestelling volgen!

Gebreken

Gebreken aan de zending graag binnen 48 uur melden via de email. Vraag in dit geval om een automatische leesbevestiging zodat je zeker weet dat jouw mail ook door ons gelezen is. Wij voegen altijd een pakbon toe aan de bestelling. Indien een product later geleverd zal worden zetten wij dat op de pakbon onder het kopje “nabesteld”.
Uiteraard kan het voorkomen dat de kwaliteit van een product na een periode van gebruik niet (meer) aan je verwachting voldoet. Het product vertoont na kort gebruik bijvoorbeeld extreme slijtage of het gaat na normaal gebruik stuk.

Naast de fabrieksgarantie hanteren wij zelf een garantietermijn van 1 maand na ontvangst van de producten. Uiteraard is deze garantie uitsluitend van kracht bij normaal gebruik. In uitzonderlijke gevallen kan van deze garantietermijn afgeweken worden. Overleg daarover kan via email plaatsvinden. Dit betreft o.a. fabrieksfouten. Deze garantie vervalt als je zonder overleg zelf geprobeerd hebt het gebrek te herstellen en/of als je de gebruiksaanwijzing c.q. de gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.

Voor onze Time Timers hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar. Voor aflevering testen wij zelf de aan jou te leveren Time Timer op juist functioneren. Je krijgt altijd een werkende Time Timer geleverd! Bij de aflevering krijg je van ons een document waarin beschreven staat hoe met de Time Timer om te gaan. Als de Time Timer door ondeskundig handelen wordt beschadigd vervalt de garantie. Bijvoorbeeld door de schroef van het batterijcompartiment dol te draaien of de timer te laten vallen.

Als je een klacht hebt over een artikel wat je bij ons hebt gekocht, vernemen we dat graag. Je kunt daarvoor een mail sturen naar info@educratief.nl. Wij zullen ons uiterste best doen het probleem zo spoedig mogelijk in onderling overleg op te lossen.

Alternatief bezorgadres

Als je op werkdagen weinig of niet thuis bent, kun je ons een alternatief bezorgadres doorgeven, zoals bijvoorbeeld je werkadres of het adres van een familielid. Lukt de bezorging op je eigen adres niet? Dan zal PostNL je pakket naar een afhaalpunt bij jou in de buurt brengen waar je het later kunt ophalen.

Verpakkings- en verzendkosten

Bij een bestelling binnen Nederland boven de 60 euro en in België boven de 100 euro betaal je geen verzendkosten. Onder deze grenzen zijn de verzend- en handlingkosten 7,50 euro voor Nederland, 9,95 euro voor België en 14,95 voor Duitsland (alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW).

Wij verpakken je bestelling bij voorkeur in een doos die eerder is gebruikt door een leverancier. Deze dozen zijn meestal alleen voor verzending naar ons gebruikt en voldoen vaak nog aan de kwaliteitseisen die wij stellen. En zo leveren wij ook onze bijdrage aan het kleiner maken van de afvalberg.

Afhalen

Er is ook een mogelijkheid tot afhalen van de producten. Dan hoef je uiteraard geen verzendkosten te betalen. Afhalen is alleen mogelijk op afspraak. Hiervoor kun je ons bellen op werkdagen op telefoonnummer 06-82147569. Wij bellen dan zo snel mogelijk terug. Je mag ook mailen naar info@educratief.nl. Ons afhaaladres is Blitsaerderleane 8, 8927 AM Leeuwarden.

Betaling

Door via onze site te bestellen, kun je makkelijk betalen via Multisafepay. Dit betreft o.a. Ideal, Creditcard, BanContact, Mister Cash en overboeking.

Bankgegevens: NL11RABO0334499992 t.n.v. Educratief te Leeuwarden

BIC code: RABONL2U