Algemene voorwaarden

Al onze prijzen zijn inclusief BTW (21%)

Levering na ontvangen betaling

Wij gaan over tot verwerking van jouw bestelling als particulier nadat de betaling ontvangen is.

Levering op rekening

Scholen, instellingen en zorgprofessionals kunnen kiezen voor betaling achteraf. Zij ontvangen een factuur als bijlage bij de mail van de bestelbevestiging. Wij zouden het fijn vinden als de rekening binnen 21 dagen is voldaan.

Het is een voorwaarde dat de bestelling alleen wordt verzonden naar het officiële adres van de school/instelling. Bij twijfel nemen wij contact met je op.

Een bestelling wijzigen of ongedaan maken

Je hebt het recht om na het doen van je bestelling de levering te annuleren of te wijzigen. Stuur hiervoor een mailtje naar info@educratief.nl  onder vermelding van je naam en ordernummer en eventuele wijzigingen. Indien het product onderweg is op het moment van annuleren of wijzigen, wordt het product pas vervangen c.q. het geld teruggestort als het artikel weer in het bezit is van Educratief. Educratief zal hierover contact met je opnemen.

Retouren

Je mag artikelen naar ons retour sturen binnen een termijn van 14 dagen na ontvangstdatum, dit is de zichttermijn.
Porto kosten voor het retour verzenden komen voor rekening van de klant. Porto kosten voor een eventueel vervangende order neemt Educratief voor haar rekening.
Retouren worden door ons alleen in behandeling genomen wanneer er geen sprake is van waardevermindering. Het product dient onbeschadigd in de originele verpakking en degelijk verpakt weer bij ons aangeleverd te worden. 

Onze boeken en cd’s/dvd’s nemen wij alleen retour indien ze nog in de beschermende folie ingepakt zijn.


Bestelbevestiging

Na je bestelling in onze shop ontvang je een automatische bestelbevestiging. De artikelen zullen zo snel mogelijk na ontvangst van betaling worden verstuurd. Gemiddeld is dit bij verzending binnen Nederland en België 1 tot 2 werkdagen nadat de betaling is bijgeschreven op onze bankrekening.

Je bestelling heb je doorgaans binnen enkele dagen binnen. Educratief neemt contact met je op als door omstandigheden de bestelling langer op zich laten wachten. Dit kan bijvoorbeeld doordat een product toch niet voorradig is. Wij versturen de (brievenbus)pakketten via MyParcel/TNT postzendingen. Nadat wij jouw bestelling bij het Business Point van TNT hebben aangeboden ontvang je automatisch een track&trace code op het mailadres dat je bij ons hebt opgegeven tijdens het bestellen. Zo kun je heel handig je bestelling volgen!

Gebreken

Gebreken aan de zending graag binnen 48 uur melden via de email. Vraag in dit geval om een automatische leesbevestiging zodat je zeker weet dat jouw mail ook door ons gelezen is. Wij voegen altijd een pakbon toe aan de bestelling. Indien een product later geleverd zal worden zetten wij dat op de pakbon.
Uiteraard kan het voorkomen dat de kwaliteit van een product na een periode van gebruik niet (meer) aan je verwachting voldoet. Het product vertoont na kort gebruik bijvoorbeeld extreme slijtage of het gaat na normaal gebruik stuk.

Naast de fabrieksgarantie hanteren wij zelf een garantietermijn van 1 maand na ontvangst van de producten. Uiteraard is deze garantie uitsluitend van kracht bij normaal gebruik. In uitzonderlijke gevallen kan van deze garantietermijn afgeweken worden. Overleg daarover kan via email plaatsvinden. Dit betreft o.a. fabrieksfouten. Deze garantie vervalt als je zonder overleg zelf geprobeerd hebt het gebrek te herstellen en/of als je de gebruiksaanwijzing c.q. de gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.

Voor onze Time Timers hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar. Voor aflevering testen wij zelf de aan jou te leveren Time Timer op juist functioneren. Je krijgt altijd een werkende Time Timer geleverd! Bij de aflevering krijg je van ons een document waarin beschreven staat hoe met de Time Timer om te gaan. Als de Time Timer door ondeskundig handelen wordt beschadigd vervalt de garantie. Bijvoorbeeld door de schroef van het batterijcompartiment dol te draaien of de timer te laten vallen.

Als je een klacht hebt over een artikel wat je bij ons hebt gekocht, vernemen we dat graag. Je kunt daarvoor een mail sturen naar info@educratief.nl. Wij zullen ons uiterste best doen het probleem zo spoedig mogelijk in onderling overleg op te lossen.

Alternatief bezorgadres

Als je op werkdagen weinig of niet thuis bent, kun je ons een alternatief bezorgadres doorgeven, zoals bijvoorbeeld je werkadres of het adres van een familielid,

Verpakkings- en verzendkosten

De verzendkosten kunnen variëren met de omvang van de bestelling en de geografische locatie van afleveren. Tijdens het afrekenen in onze webshop worden de juiste verzendkosten berekend. Bij een bestelling binnen Nederland boven 40 euro betaal je geen verzendkosten.

Afhalen

Er is ook een mogelijkheid tot afhalen van de producten. Dan hoef je uiteraard geen verzendkosten te betalen. Afhalen is alleen mogelijk op afspraak! Hiervoor kun je ons bellen op werkdagen op telefoonnummer 06-82147569. Wij bellen dan zo snel mogelijk terug. Je mag ook mailen naar info@educratief.nl. Ons afhaaladres is Blitsaerderleane 8, 8927 AM Leeuwarden.

Betaling

Door via onze site te bestellen, kun je makkelijk betalen via Multisafepay. Dit betreft o.a. Ideal, Creditcard, BanContact, Mister Cash en overboeking.

Bankgegevens: NL11RABO0334499992 t.n.v. Educratief te Leeuwarden

BIC code: RABONL2U